Свјетлана Ивановић
10.5937/PiP2003220I
Предмет рада је анализа ауторскоправних и сродноправних аспеката стварања ауторских дјела и предмета заштите који настају коришћењем одломака туђих ауторских дјела. Савремена технологија омогућила је различите облике комбиновања и модификације дијелова туђих дјела у различитим областима стваралаштва. Данашња популарна култура обилује новим појавним облицима изражавања креативности, који се добрим дијелом заснивају на коришћењу постојећег садржаја. У раду су анализирана поједина питања из пресуде Суда правде Европске уније у случају Pelham, у коме је предмет спора било коришћење веома кратког одломка туђе композиције. Пресудом су прецизирани услови под којима постоји повреда искључивог овлашћења произвођача фонограма на умножавање фонограма и поједини облици ограничења ауторског и сродних права. Такође, пресуда се бави утицајем слободе изражавања на обликовање ограничења ауторског и сродних права.
- Bently Lionel, Dusollier Séverine, Geiger Christophe, Griffiths Jonathan, Metzger Axel, Peukert Alexander, Senftleben Martin, „Sound Sampling, a Permitted Use Under EU Copyright Law? Opinion of the European Copyright Society in Relation to the Pending Reference before the CJEU in Case C-476/17, Pelham GmbH v. Hütter“, International Review on Intellectual Property and Competition Law, Vol. 50, Nr. 4/2019.
- Бесаровић Весна, Жарковић Благота, Интелектуална својина: Међународни уговори, Београд, 1999.
- Beck Jeremy, „Music Composition, Sound Recordings and Digital Sampling in the 21st Century: A Legislative and Legal Framework to Balance Competing Interests“, UCLA Entertainment Law Review, Vol. 13, Nr. 1/2005.
- Geiger Christophe, Izyumenko Elena, „The Constitutionalization of Intellectual Property Law in the EU and the Funke Medien, Pelham and Spiegel Online Decisions of the CJEU: Progress, But Still Some Way to Go!“, International Review of Intellectual Property and Competition Law, Nr. 3/2020, доступно на адреси: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3472852, 10. 7. 2020.
- Lemley Mark, „The Economics of Improvement in Intellectual Property Law“, Texas Law Review, Vol. 75, 1997, Stanford Law and Economics Olin Working Paper No. 365, доступно на адреси: https://ssrn.com/abstract=1274199, 25. 6. 2020.
- Марковић Слободан, Поповић Душан, Право интелектуалне својине, Београд, 2013.
- Mezei Péter, „Thou Shalt (Not) Sample? New Drifts in the Ocean of Sampling“, Zeitschrift für Geistiges Eigentum/Journal of Intellectual Property Law, Nr. 2/2019, доступно на адреси: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3360936, 12. 6. 2020.
- Mimler Marc, „Metall auf Metall – German Federal Constitutional Court Discusses the Permissibility of Sampling of Music Tracks“, Queen Mary Journal of Intellectual Property, Vol. 7, Nr. 1/2017.
- Mulraine Loren E., „A Global Perspective on Digital Sampling“, Akron Law Review, Vol. 52, Nr. 3/2019.
- Rosati Eleonora, The CJEU Pelham decision: only recognizable samples as acts of reproduction, 2019, доступно на адреси: http://ipkitten.blogspot.com/2019/08/the-pelham-decision-only-recognizable.html, 23. 5. 2020.
- Senftleben Martin, „Flexibility Grave – Partial Reproduction Focus and Closed System Fetishism in CJEU, Pelham“, International Review on Intellectual Property and Competition Law, Vol. 51, Nr. 6/2020.
- Snijders Thom, Deursen Stijn van, „The Road Not Taken – the CJEU Sheds Light on the Role of Fundamental Rights in the European Copyright Framework – a Case Note on the Pelham, Spiegel Online and Funke Medien Decisions“, International Review on Intellectual Property and Competition Law, Vol. 50, Nr. 9/2019.
- Schietinger John, „Bridgeport Music, Inc. v. Dimension Films: How the Sixth Circuit Missed a Beat on Digital Music Sampling“, DePaul Law Review, Vol. 55, Nr. 1/2005.
- Hugenholtz Bernt P., „Neighbouring Rights are Obsolete“, International Review on Intellectual Property and Competition Law, Vol. 50, Nr. 8/2019.
Comments are closed.