Милош Секулић
10.55836/Zbornik_PiP_2205A
Пораст животног стандарда и друштвени развој све више су акценат ставили на услуге којима се задовољавају различите човекове потребе. Међутим, колико су услуге корисне, толико услед својих недостатака могу бити и небезбедне, те у случају настанка штете пружалац услуге одговара. На нивоу Европске уније не постоји регулатива или директива која регулише одговорност пружаоца услуге са недостатком, те је ова одговорност остала у домену националних прописа држава чланица Европске уније и још увек се доминантно заснива на кривици пружаоца услуге. У овом раду анализираћемо основне елементе одговорности пружаоца услуге, како бисмо видели како ова одговорност функционише у државама чланицама ЕУ. Свакако, анализираћемо и српско право како бисмо уочили да ли оно уз искуства из других правних система може бити унапређено.
- Baretić Marko, Građanskopravna odgovornost za neispravan proizvod, doktorska disertacija, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2005.
- Giesen Ivo, Loos Marco B.M., „Liability for defective products and services: The Netherlands“, Netherlands Reports to the Sixteenth Congress of the International Academy of Comparative Law – Brisbane 2002 (eds. Ewoud H. Hondius and Carla Joustra), Antwerpen – New York, 2002.
- Караникић Мирић Марија, „Кривица као основ деликтне одговорности лекара у грађанском праву“, Правни живот, бр. 10/2013. (Karanikić Mirić Marija, „Krivica kao osnov deliktne odgovornosti lekara u građanskom pravu“, Pravni život, br. 10/2013)
- Mailor Jane P., „Liability without Fault for Professional Services: Toward a New Standard of Professional Accountability“, Seton Hall Law Review, Vol. 9, Nr. 3/1978.
- Micklitz Hans-W., „Chapter 6. Liability for Defective Products and Services“, European Consumer Law (eds. Norbert Reich, Hans-Wolfgang Micklitz, Peter Rott, Klaus Tonner), Antwerpen – New York, 2013.
- Midorović Sloboda, Sekulić Miloš, „A New Function of Personal Data in the Light of the Contract for the Supply of Digital Content and Digital Services“, Zbornik radova Pravnog fakulteta u Novom Sadu, br. 3/2019.
- Powers Jr William C., „Distinguishing between Products and Services in Strict Liability“, North Carolina Law Review, Vol. 62, Nr. 3/1984.
- Симић Јелена, Лекарска грешка, Београд, 2018. (Simić Jelena, Lekarska greška, Beograd, 2018)
- Scott Baldwin Francis, „Products Liability as it Applies to Service Transactions“, Journal of Air Law and Commerce, Vol. 43, Nr. 2/1977.
- Hodges Christopher J. S., „Product Liability in Europe: Politics, Reform and Reality“, William Mitchell Law Review, Vol. 27, Nr. 1/2000.
- Claudius Taschner Hans, „Harmonization of Products Liability Law in the European Community“, Texas International Law Journal, Vol. 34, Nr. 1/1999.
Comments are closed.