Gordana Mrdak
10.5937/pravpriv2001184M
Članak se bavi ulogom i značajem sudskih veštaka u pravosudnom sistemu Srbije, imajući u vidu činjenicu da su nalazi i mišljenja sudskih veštaka postali ključni faktor u procesu donošenja sudskih odluka. Naime, angažovanje sudskih veštaka je uobičajena praksa u našem pravosudnom sistemu, međutim, propisi kojima je uređena ova struka nedovoljno su jasni i/ili je njihova primena u praksi nekonzistentna, što u krajnjoj instanci negativno utiče na efikasnost pravosuđa u našoj zemlji. Iz tog razloga, unapređenje pravnog okvira koji uređuje rad sudskih veštaka i delotvornija primena propisa u praksi svakako bi doprinela unapređenju efikasnosti i kvaliteta veštačenja, a samim tim i efikasnosti pravosuđa u našoj zemlji. Dobra normativna regulativa, uz ostale uslove, je garancija profesionalnog i efikasnog rada sudskih veštaka u sudskom postupku, a time i garancija njegove zakonitosti kao celine.
- Akcioni plan za sprovođenje Nacionalne strategije reforme pravosuđa za Poglavlje 23, dostupno na adresi: https://www.mpravde.gov.rs/ tekst/2963/akcioni-plan-zasprovodjenje-strategije.php, 24. 2. 2020.
- Javni poziv za imenovanje sudskih veštaka, dostupno na adresi: https:// www.mpravde.gov.rs/obavestenje/4906/javni-poziv-za-imenovanje- sudskih-vestaka.php, 24. 2. 2020.
- Jakšić Aleksandar, Građansko procesno pravo, Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 2009.
- Lalović Mirko, „Uloga veštaka u krivičnom postupku i ekonomsko finansijskom veštačenju kod izbegavanja plaćanja poreskih obaveza“, Časopis udruženja sudijskih i tužilačkih pomoćnika Srbije, 2/2018.
- Nacionalna strategija reforme pravosuđa za Poglavlje 23, dostupno na adresi: https://www.mpravde.gov.rs/files/Nacionalna-Strategija-refor me-pravosudja-za-period-2013.-2018.-godine.pdf, 24. 2. 2020.
- Obradović Dragan „Veštaci i veštačenje u srpskom procesnom zako- nodavstvu sa kratkim osvrtom na odredbe o DNK veštačenju“, Pravni informator, 5/2010.
- Šarkić Nebojša, Nikolić Mladen, Vešttačenje – Građansko-pravni aspekt, Glosarijum, Beograd, 2014.
Comments are closed.