Јелена Ћеранић Перишић
10.5937/PiP2103345C
Продаја кривотворене робе на интернету представља глобални проблем са којим се суочавају све националне економије. Будући да корисници интернета имају приступ страницама које се креирају и уређују у другим државама, границе важења националних прописа су пробијене. Стога је неопходно да се борба против продаје кривотворене робе на интернету уреди на међународном нивоу. Обавезујући извори међународног права не регулишу ово питање, али тзв. „меко“ међународно право нуди решења. Под покровитељством Европске комисије, 2011. године потписан је Меморандум о разумевању о продаји кривотворене робе на интернету (МоР). Меморандум је ограничен на пружање услуга у Европском економском простору и служи као основа за дијалог и сарадњу између заинтересованих страна, са циљем ограничења понуде кривотворене робе на интернету. У раду су најпре испитани разлози за доношење МоР-а, а затим анализирана његова садржина. Посебна пажња посвећена је систему обавештавања и уклањања. Напослетку су размотрени резултати МоР-а десет година након потписивања, као и његове перспективе.
- Dinwoodie Graeme B., „A Comparative Analysis of the Secondary Liability of Online Service Providers“, Secondary Liability of Internet Service Providers (ed. Graeme B. Dinwoodie), Springer, Cham, 2017.
- Dinwoodie Graeme B., „Secondary Liability for Online Trademark Infringement: The International Landscape“, Columbia Journal of Law & Arts, Nr. 37/2014.
- Zuccaro Esther, „Gucci v. Alibaba: A Balanced Approach to Secondary Liability for E-Commerce Platforms“, North Carolina Journal of Law and Technology, Nr. 144/2016.
- Maltzer Joshua P., „Maximising the Opportunities of the Internet for the International Trade“, Geneva, 2016, доступно на адреси: http://www3.weforum.org/docs/E15/WEF _Digital_Trade_report_2015_1401.pdf, 10. 8. 2020.
- Марковић Слободан, „Трговински споразум против кривотворења робе (АСТА) – садржина, циљеви и значај“, Право и привреда, бр. 7–9/2012. (Marković Slobodan, „Trgovinski sporazum protiv krivotvorenja robe (ASTA) – sadržina, ciljevi i značaj“, Pravo i privreda, br. 7–9/2012)
- Поповић Душан, Регистрација назива интернет домена и право жига, Београд, 2014. (Popović Dušan, Registracija naziva internet domena i pravo žiga, Beograd, 2014)
- Радоњанин Андреа, Тасић Павле, „Трговина на друштвеним мрежама изван дистрибутивних канала произвођача“, Интелектуална својина и интернет (ур. Душан Поповић), Београд, 2018. (Radonjanin Andrea, Tasić Pavle, „Trgovina na društvenim mrežama izvan distributivnih kanala proizvođača“, Intelektualna svojina i internet (ur. Dušan Popović), Beograd, 2018)
- Rimmer Metthew, „Breakfast at Tiffany’s: eBay Inc, Trade Mark Law and Counterfeiting“, Journal of Law, Information and Science, Nr. 1/2011.
- Ћеранић Јелена, „Међународноправни оквир за борбу против продаје кривотворене робе путем интернета“, Правна ријеч, бр. 48/2016. (Ćeranić Jelena, „Međunarodnopravni okvir za borbu protiv prodaje krivotvorene robe putem interneta“, Pravna riječ, br. 48/2016)
- Ћеранић Јелена, „Повреда жига на сајтовима за аукцијску продају робе“, Интелектуална својина и интернет (ур. Душан Поповић), Београд, 2016. (Ćeranić Jelena, „Povreda žiga na sajtovima za aukcijsku prodaju robe“, Intelektualna svojina i internet (ur. Dušan Popović), Beograd, 2016)
- Ћеранић Перишић Јелена, Одговорност интернет посредника за повреду жига, Београд, 2020. (Ćeranić Perišić Jelena, Odgovornost internet posrednika za povredu žiga, Beograd, 2020)
Comments are closed.